Kjent blogger kommer til Maktens Pluttifikasjon

28 Sep

Jeg har ment mye om det å blogge Rosablogger leser ikke ….! & Rosablogger med selvhjelpsbok til unge … & Aftenposten roper på klassikerne mens Rosabloggerne erstatter den gode barneboken. Blogg er en del av litteraturens fremtid. Så derfor er Sveriges kjente blogger invitert til Maktens pluttifikasjon. Ikke bare blogger han (250 000 läsare följer varje vecka), men skriver også bildebøker.

Alex Schulman skriver følgende om sin bok Bajsfesten:

Ända sedan Charlie föddes har det varit en dröm att någon gång kunna läsa en bok för henne som jag skrivit själv. Jag har inte velat berätta något förrän allt verkligen var klart, men nu är det det. Jag har skrivit en barnbok! Så jävla stolt och glad är jag! Jag försökte sälja in idén till Bonnierförlagen, som var ointresserade, men ärbara förlaget Rabén&Sjögren ville gärna ge ut den.

Jag tror Charlie kommer att älska den här boken. Den handlar om en bebis som driver gäck med sin oroligt lagda pappa i det att hon vägrar bajsa. Dagarna går och pappan blir alltmer brydd över det uteblivna bajsandet. Dagar blir veckor. Han frågar henne varför hon inte bajsar och bebisen svarar vagt att hon “spar sig”. Spar sig till vadå? Nej, det vill hon inte gå in på.

Och så en dag brakar helvetet loss.

Legg igjen en kommentar

